“Vi har aldri satset så stort før, men ser at dette virker! Jeg vil anslå omtrent en dobling i antall henvendelser.”
O K Kompressorservice hadde mål om å øke salget i 2019, men lite erfaring med markedsføring fra tidligere.
De kjøpte annonsering til de som søker etter “kompressor” på Finn.no. Slik traff vi riktige personer, på riktig tidspunkt.
Markedsføringen førte til en dobling i antall henvendelser fra nye kunder. O K Kompressorservice satser videre i 2020.
Vi fikk vite at O K Kompressorservice hadde en målsetting om vekst, men lite erfaring med markedsføring. De syntes det var vanskelig å vite hvordan de skulle nå ut til bedrifter som trenger kompressor.
Ved å vise annonsen til de som søker etter “kompressor” på Finn.no nådde vi riktige personer, på riktig tidspunkt. Annonsen ble vist på Finn.no over et helt år.
Kjetil sendte inn bedriftens logo og bildene de ønsket å bruke. Annonsen ble laget av profesjonelle designere og godkjent av Kjetil.
Kampanjen startet 1. Januar 2019. Underveis hadde vi jevnlig oppfølging. Nå går O K Kompressorservice inn i sitt andre år medmerkevarebyggende annonsering på Finn.no.
Selv om våre nettsteder, som VG, FINN og E24 er landsdekkende, kan vi vise annonser kun i ditt lokalområde. Slik får du målrettet, effektiv markedsføring – til en god pris!
Finn.no er en viktig kanal for O K Kompressorservice, der treffer de personer som er på jakt etter deres produkter. For O K Kompressorservice har synligheten på Finn.no i tillegg bidratt til å styrke kundenes oppfattelse av dem som en seriøs aktør.
Vårt mål er å tilby effektiv markedsføring til små og mellomstore bedrifter, med små og mellomstore budsjetter.
For å sikre at annonsen gir deg best mulig effekt må den ha god synlighet. Prisen avhenger derfor av hvor stort område du ønsker å vise deg frem i, og hvor lenge kampanjen skal vare.
Vårt design-team lager annonsen for deg. Alt vi trenger er å få tilsendt logo, tekst og bildet du ønsker å bruke i annonsen din.
Sammen lager vi en kampanje som vises i området du ønsker!
Schibsted har både lokale og nasjonale nettsider, men selv om du vil annonsere på forsiden av VG.no kan vi vise annonsen din f.eks. kun i din kommune.
I tillegg til å avgrense annonseringen til et geografisk område, kan vi vise annonsen din til målgrupper basert på vår kundedata. Vi bruker målgrupper for å vise deg til dine potensielle kunder.
Hvor lenge du vil at annonsen skal vises, er til syvende og sist helt opp til deg! Vi ønsker å jobbe sammen for å lage den beste strategien for å nå dine mål.
«Vi bestemte oss for å gjøre et forsøk og planla to annonser for en uke hver. Selv om det kan være vanskelig å måle nøyaktig effekt av slike annonser føler vi oss trygge nok på resultatene til å satse videre på dette konseptet. Omsetningen har økt generelt og spesielt innen kategorien hvor vi annonserte ekstra. Vi er veldig fornøyde med både resultatene, prisen og oppfølgingen som vi har fått fra Schibsted så langt og satser på et godt samarbeid videre.» 7. mai 2020
«Ved lansering av nettbutikk ønsket vi å nå bredere ut blant potensielle kunder enn å bare annonsere lokalt. Ved å bruke geotagging i annonseringen gjennom en nasjonal avis ser vi en markant økning av antall ordrer i det området som var valgt sett mot våre andre butikker. Vi ser en god effekt av annonseringen og vi kommer til å se på flere kampanjer gjennom en nasjonal aktør, enn å bare bruke lokalavisene.» 22. april 2020
Vi når våre kunder til en pris som er tilpasset små, lokale bedrifter. Kampanjen er veldig bra for oss og vårt nærområde!
Annonsering på VG var overraskende enkelt. Vi fikk god hjelp til å lage flere fine annonser.