Annonsering på VG var overraskende enkelt. Vi fikk god hjelp til å lage flere fine annonser.
Hanne Grethe vil jobbe langsiktig for at flere skal få lyst på båt, samtidig som hun ville nå ut til de som vil realisere båtdrømmen de allerede har!
Vi brukte data blant annet fra FINN for å nå ut til riktig målgruppe. Annonsen ble vist lokalt på VG.
Schibsted lagde en flott annonse med bilde fra en perfekt båtdag.
Underveis får Hanne Grethe ukentlige oppdateringer.
Hanne Grethe ønsket mer synlighet for Sjøsenteret Risør AS, men hun har liten tid å bruke på digital markedsføring selv. Derfor ønsket hun en løsning som ikke krever mange justeringer og daglig oppfølging.
Sammen bestemte vi oss for å bruk data blant annet fra FINN for å nå ut til riktig målgruppe. Annonsen ble vist lokalt på VG.
Schibsteds designteam en flott annonse med bilde fra en perfekt båtdag.
Hanne Grethe får ukentlige rapporter på SMS, slik holder hun seg oppdatert. Vårt team følger også med kampanjen og kontakter Hanne Grethe når vi oppdager muligheter.
Selv om våre nettsteder, som VG, FINN og E24, er landsdekkende, kan vi vise annonser kun i ditt lokalområde. Slik får du målrettet, effektiv markedsføring – til en god pris!
FINN er Norges største markedsplass med flere millioner besøkende daglig. Vi vet at mange nordmenn som vurderer å skaffe seg båt vil starte søke på FINN.
For å lykkes med markedsføring må man nå ut til målgruppen med et tydelig budskap som engasjerer! Ved å bruke data fra FINN til å bestemme hvem som så annonsen for Sjøsenteret Risør AS traff vi riktig målgruppe.
Vårt mål er å tilby effektiv markedsføring til små og mellomstore bedrifter, med små og mellomstore budsjetter.
For å sikre at annonsen gir deg best mulig effekt må den ha god synlighet. Prisen avhenger derfor av hvor stort område du ønsker å vise deg frem i, og hvor lenge kampanjen skal vare.
Vårt design-team lager annonsen for deg. Alt vi trenger er å få tilsendt logo, tekst og bildet du ønsker å bruke i annonsen din.
Sammen lager vi en kampanje som vises i området du ønsker!
Schibsted har både lokale og nasjonale nettsider, men selv om du vil annonsere på forsiden av VG.no kan vi vise annonsen din f.eks. kun i din kommune.
I tillegg til å avgrense annonseringen til et geografisk område, kan vi vise annonsen din til målgrupper basert på vår kundedata. Vi bruker målgrupper for å vise deg til dine potensielle kunder.
Hvor lenge du vil at annonsen skal vises, er til syvende og sist helt opp til deg! Vi ønsker å jobbe sammen for å lage den beste strategien for å nå dine mål.
«Vi bestemte oss for å gjøre et forsøk og planla to annonser for en uke hver. Selv om det kan være vanskelig å måle nøyaktig effekt av slike annonser føler vi oss trygge nok på resultatene til å satse videre på dette konseptet. Omsetningen har økt generelt og spesielt innen kategorien hvor vi annonserte ekstra. Vi er veldig fornøyde med både resultatene, prisen og oppfølgingen som vi har fått fra Schibsted så langt og satser på et godt samarbeid videre.» 7. mai 2020
«Ved lansering av nettbutikk ønsket vi å nå bredere ut blant potensielle kunder enn å bare annonsere lokalt. Ved å bruke geotagging i annonseringen gjennom en nasjonal avis ser vi en markant økning av antall ordrer i det området som var valgt sett mot våre andre butikker. Vi ser en god effekt av annonseringen og vi kommer til å se på flere kampanjer gjennom en nasjonal aktør, enn å bare bruke lokalavisene.» 22. april 2020
Vi når våre kunder til en pris som er tilpasset små, lokale bedrifter. Kampanjen er veldig bra for oss og vårt nærområde!
Annonsering på VG var overraskende enkelt. Vi fikk god hjelp til å lage flere fine annonser.