Vi når våre kunder til en pris som er tilpasset små, lokale bedrifter. Kampanjen er veldig bra for oss og vårt nærområde!
Hanne i Maura Apotek ville få flere i lokalområdet til å komme innom apoteket. Strategien ble å vise annonsen lokalt, med fokus på et bredt vareutvalg, Slik husker flere å dra innom apoteket i Maura. Kampanjen gir gode resultater for Maura Apotek.
Hanne i Maura Apotek ville formidle at de tilbyr mer enn medisiner på resept, slik at flere skulle besøke butikken.
Sammen med Hanne planla vi å annonsere mot mennesker deres nærområde. Annonsen ble vist på VG Mobil med et lokalt nedslagsfelt.
Hanne ønsket at annonsen skulle fokusere på det brede vareutvalget til Maura Apotek. Designteamet i Schibsted lagde en profesjonell annonse, med et tydelig budskap.
Hanne får ukentlige rapporter på SMS, slik at hun kan holde seg oppdatert. Våre kunderådgivere følger også med kampanjen og kontakter Hanne jevnlig, og når vi oppdager nye muligheter som passer henne.
Lokale bedrifter med fysiske utsalgssteder kan nå annonsere på f.eks. VG, i sitt lokale område. Slik treffer annonsen de som bor i området og kan tenke seg å besøke butikken.
Den geografiske avgrensningen gjør det dessuten mulig å annonsere til en svært gunstig pris!
Det krever enormt mye arbeid å drive lokale bedrifter i Norge. De aller fleste har ikke en dedikert person til markedsføring. Derfor tilbyr vi alt du trenger for å markedsføre din bedrift på Norges største nettsider.
Vårt mål er å tilby effektiv markedsføring til små og mellomstore bedrifter, med små og mellomstore budsjetter.
For å sikre at annonsen gir deg best mulig effekt må den ha god synlighet. Prisen avhenger derfor av hvor stort område du ønsker å vise deg frem i, og hvor lenge kampanjen skal vare.
Vårt design-team lager annonsen for deg. Alt vi trenger er å få tilsendt logo, tekst og bildet du ønsker å bruke i annonsen din.
Sammen lager vi en kampanje som vises i området du ønsker!
Schibsted har både lokale og nasjonale nettsider, men selv om du vil annonsere på forsiden av VG.no kan vi vise annonsen din f.eks. kun i din kommune.
I tillegg til å avgrense annonseringen til et geografisk område, kan vi vise annonsen din til målgrupper basert på vår kundedata. Vi bruker målgrupper for å vise deg til dine potensielle kunder.
Hvor lenge du vil at annonsen skal vises, er til syvende og sist helt opp til deg! Vi ønsker å jobbe sammen for å lage den beste strategien for å nå dine mål.
«Vi bestemte oss for å gjøre et forsøk og planla to annonser for en uke hver. Selv om det kan være vanskelig å måle nøyaktig effekt av slike annonser føler vi oss trygge nok på resultatene til å satse videre på dette konseptet. Omsetningen har økt generelt og spesielt innen kategorien hvor vi annonserte ekstra. Vi er veldig fornøyde med både resultatene, prisen og oppfølgingen som vi har fått fra Schibsted så langt og satser på et godt samarbeid videre.» 7. mai 2020
«Ved lansering av nettbutikk ønsket vi å nå bredere ut blant potensielle kunder enn å bare annonsere lokalt. Ved å bruke geotagging i annonseringen gjennom en nasjonal avis ser vi en markant økning av antall ordrer i det området som var valgt sett mot våre andre butikker. Vi ser en god effekt av annonseringen og vi kommer til å se på flere kampanjer gjennom en nasjonal aktør, enn å bare bruke lokalavisene.» 22. april 2020
Vi når våre kunder til en pris som er tilpasset små, lokale bedrifter. Kampanjen er veldig bra for oss og vårt nærområde!
Annonsering på VG var overraskende enkelt. Vi fikk god hjelp til å lage flere fine annonser.